fredag 26 oktober 2012

Återanvändning

Vilhelm och jag har varit på en liten loppistur och jag kan bara konstatera att kungsörarna verkar ha blivit väldigt bra på att återanvända saker. Först åkte vi till second handen som driver barnhemmet i Lettland för att lämna in julklapparna jag plockat ihop och där var det så fullt på parkeringen så att vi fick vänta på att en bil skulle åka innan vi fick plats. Kön till kassan var också jättelång så jag lämnade in mina påsar i caféet istället. Tur att jag inte hade några kontater med mig för den där kön hade jag inte velat stå i med en niokilosbebis på armen.
 
Sedan åkte vi vidare till Rödmyran för att se om de hade några bra halkstrumpor på lager. Där var det också fullt med folk, både de som handlade och de som lämnade in saker. Har folk inga jobb att vara på klockan 14.00 en helt vanlig vardag? Men det är i alla fall bra att de här affärerna har mycket kunder, överskottet går till bra ändamål på båda ställena. Det här blev det till Vilhelm:
 

Förutom halkstrumpor i massor blev det två par byxor från Polarn och Pyret för 20 kronor styck! De borde börja ta mer betalt för märkeskläderna... Och ett muminlakan som jag tittat på sedan i våras men inte kunnat bestämma mig för om jag skulle köpa eller inte.

Glad Vilhelm:


2 kommentarer:

  1. Oh vilka fina byxor du har fyndat.. Oh shit va billiga.
    Här i stan är beg märkeskläder svindyra, vi har ju barnshopen som endast säljer barnkläder och saker och där skulle likadana byxor fast noppriga ha kostat minst 80:-
    Så de där fynden ska va stolt över =)

    Haha kan se mig framför hur det bara snurrade olika pratbubblor med frågor ovanför ditt huvud när du prata med hon som va prematur hehe..
    En annan är ju likadan man vill ju veta allt om man träffar någon som själv är född för tidigt eller om de själva har barn som är födda för tidigt... sååå intressant!!!

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Du får ta en fyndar-tur till Kungsör =) Men de har inte alls lika mycket fina kläder i storlek 80 som de har i de riktigt små storlekarna. När Vilhelm hade storlek 50 hittade jag massor med nästan helt oanvända saker för nästan inga pengar alls.

    Ja, jag kom helt av mig när jag fick höra att hon var född i vecka 29, hoppas jag inte verkade alltför konstig! Jag ville ju bara ställa 100 frågor om hennes uppväxt, skolgång, motorik och allt. "Har du koncentrationssvårigheter? Hur gick det för dig i skolan? Har du sämre motorik än andra?" Ha, ha, tänk om man skulle fråga folk sånt =) De skulle ju tro att man var tokig, men det var det enda jag kunde tänka på!

    SvaraRadera