tisdag 23 oktober 2012

Aj!

Någon frivillig som vill ta hand om en ettåring med full fart i benen medan jag ligger i soffan och vilar? Min fot har ju varit helt okej de senaste dagarna men inatt vaknade jag klockan två av en ny typ av smärta, inte i foten utan i hälsenan. Varför? Sedan gick det inte att somna om för att det gjorde så ont. När jag ringde till vårdcentralen sa de till mig att vila och ha foten högt - alltså ligga i soffan och sova. Lycka till med det. Jag gjorde ett försök att sitta i soffan och då klättrade Vilhelm upp på marsvinens hus och ställde sig där med stöd av soffan så det var bara att ignorera att foten inte går att stödja på och gå dit och plocka ner honom.
 
Nu äter han plättar med grädde och sylt:
 

Efter att tallriken hamnade på golvet får han äta direkt från bordet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar