fredag 31 december 2010

Min Valskogsperiod

Ibland blir det konstigt. Igår var Jocke och jag ute och fräste med bilen och helt plötsligt fick jag syn på en person jag inte visste att jag kände. Men jag kände igen honom och jag vet att jag någon gång, i något sammanhang har varit på samma ställe som denna person. Jag har en känsla av att jag någon gång, för länge, länge sedan, varit i hans lägenhet och att han suttit vid ett bord och druckit öl och såg mystisk och sur ut.... Hmmm, vad konstigt sånt här är.... Det måste ha varit i den perioden av mitt liv som jag från och med nu väljer att kalla "Valskogsperioden". Alla måste ha en Valskogsperiod i sitt liv, men det skulle ju vara trevligt om man några år senare kunde komma ihåg vad man egentligen gjort och vilka man träffat...

Kan jag släppa det här nu? Och gå och fixa till mig lite inför kvällen kanske. Byta till en tröja som inte är full med marsvinshår till och med? Men var och i vilket sammanhang har jag sett denna människa??

Gott Nytt År!

1 kommentar:

  1. Hej Susanne! Jag hoppas du fortsätter blogga nu trots att du inte är i USA längre.
    Vad roligt, valskogsperiod....hm...hade jag någon valskogsperiod? Vad räknas som valskogsperiod? En tid i sitt liv man har förträngt? Högstadieåren?

    Hoppas du listar ut vem killen är. Och gott nytt år!

    SvaraRadera