söndag 12 december 2010

8/12 Macys och Radio City Music Hall

Östkusttiden kommer bli min död! Jag är så trött! Orkar inte gå upp fem på morgonen no more! Okej, det var dagens gnäll.

På dagens schema stod shopping!

Nygård? Men det ser ju inte alls ut som i Köping?


Och ja, vi hittade Macys idag! Vad vi mer hittade var Macys ”One Day Sale”! Wohoo! Jag var glad, Jocke var mindre glad. Och vi var inte de enda som upptäckt endagsrean tyvärr – det bor 8 miljoner människor i New York och jag tror att hälften av dem var på Macys idag… Men jag hittade i alla fall en tjock tröja, en ny jacka (röd!) och en matchande halsduk. Och tack vare ett tips på Facebook fick jag 10% extra rabatt på allt också, International Savings Pass heter det – mycket bra initiativ av Macys!

Världens största Macysvaruhus!

Intressant form på det här huset:


Vi gick vidare till ett lunchställe där resten av New Yorks befolkning satt och åt.

Sen var det dags för Jocke att vara huvudpersonen – vi började med Madison Square Garden och sedan gick vi vidare till pingisrestaurangen Spin New York. De ville att Jocke skulle komma tillbaka på fredag och spela lite uppvisningspingis, det kan ju bli roligt! Sen var Jockes 15 minuter i strålkastarljuset över (efter att han varit på apoteket och köpt en trasig duschtvål, när vi kom tillbaka till hotellet hade vi en påse full med duschtvål istället för en flaska full med duschtvål…) och vi gick till Victorias Secret istället. Massor med folk…

I alla fall, Madison Square Garden:


"Snö":

Stora idrottsprestationer på väggen bakom Jocke:

Jocke och Henrik Lundkvist, målvakt i NY Rangers:

Madison Square, ligger inte alls vid Madison Square Garden...

Det där trekantiga huset man ser i alla serier från New York:

SPIN New York:

En underlig parkering, men vad ska man göra när det är dåligt med plats?

Blått hus:

Macys på tillbakavägen, fint, fint!

Polishäst mitt på Times Square:

Resultatet av shoppingen!

Väldigt godluktande bodylotions från Victorias Secret:


Just ja, Jocke köpte nya träningsskor också (som han går runt med på hotellrummet nu och berättar hur sköna de är…)! Mycket billigare än hemma så klart. We love USA!
Radio City Music Hall:

Stooora julkulor:
Radio City Music Halls foajé:

Själva music hallen:
På väg hem igen... Till hotellet alltså!

Kvällen avslutades med te och kaffe och Oreo Cheesecake, mmmm!

Imorgon ska vi gå norrut – Central Park here we come! Och försöka hitta den där norska julgranen…

En sak till. Oj, oj, oj, jag tömde precis kameran på bilder – vi har tagit 1570 bilder den här semestern. Och det värsta är att den inte är över än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar