torsdag 23 december 2010

15/12

Sista dagen – jag kan inte fatta att nästa gång jag går och lägger mig kommer det vara i min egen säng! De här sex månaderna har gått alldeles för snabbt! Men det ska i alla fall bli roligt att träffa mina små älsklingar igen….

Idag var det alltså sista dagen i Philadelphia, vi avslutade med en liten tur i gamla staden innan vi skyndade vidare mot nästa buss. Den här gången var det en Greyhoundbuss, och den var full med backpackande studenter och allehanda illaluktande människor (studenterna luktade inte illa, men det gjorde däremot den maniska kvinnan framför oss). Okej, det är väl sånt man får acceptera när man betalar 6 dollar för en biljett. Och vi kom ju i alla fall fram dit vi skulle!
Vi bor på samma hotell som för fyra dagar sedan så det var inga problem att hitta hit och efter allt dragande av väskor genom stora delar av USA börjar vi bli vana med det också. Har jag möjligtvis fått en liten, liten muskel?

Framme på hotellet fick vi ett ännu bättre rum än förra gången, typiskt när vi bara ska stanna en natt! Och vi var så trötta så vi ville bara lägga oss i sängen och sova bort resten av dagen, men det går ju inte när man är i New York så vi tog ett äpple och tvingade ut oss på stan. Där var det kallt och mycket folk, men vi tog i alla fall en tur till mot Rockefeller Plaza och tog en sista titt på julgranen och de andra julsakerna. Och som en lämplig avslutning på den här resan gick vi förbi en sista filminspelning….

Efter det var vi kalla och trötta och hungriga så vi köpte med oss lite mat upp på rummet och satt och tittade på dåliga TV-serier resten av kvällen (fast Jocke tog en till tur ut på stan eftersom jag blev sugen på något riktigt kladdigt chokladigt så som den förstående äkta man han är insåg han att det var hans plikt att gå ut och hitta vad jag behövde…)

Jaha, nu förstörde Jocke sitt skärp också… Ja, ja, det blir mindre vikt i väskan. Tur att han har köpt ett nytt här då.

Nu kan vi inte hålla oss vakna längre, måste sova och vara pigga och utvilade så vi kan hålla oss vakna i 24 timmar till. Jag tänker inte ta av mig pyjamasbyxorna eller göra ett vettigt handtag på hela helgen. Jocke ska upp och jobba klockan 8.00 på lördag….

See ya in Sweden!

Här är dagen bilder. Vi börjar med lite bilder från gårdagen - utsikt från nya hotellrummet (det är en bro alltså, jag vet at bilden är suddig...):
Jag bloggar. I love wireless!

Och här syddes nordamerikas första flagga, därför finns det här flaggor i massor:
Nya hotellrummet i New York (samma hotell som förra gången), mycket större än det förra!

Höööögt hus i New York:
Rockefeller Plaza, med isbana och julgran:

Radio city music hall:
Jocke och några nötknäppare:
Tåg. Notera barnet till vänster som vill ner i fontänen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar