torsdag 23 december 2010

23/12 Pre-christmas

Så vad har jag ägnat mig åt denna första vecka i Sverige då? Förutom att sova jättelänge och sitta och irritera mig över kylan som hindrar mig från att lämna lägenheten?

Jo, jag började veckan med att träffa alla på mitt praktikapotek i Arboga - de verkade jättetrevliga och var så glada över att få en ny apotekarstudent för de tyckte att det alltid var "en frisk fläkt" att ha studenter där. Så nu fick jag lite press på mig. Måste se till att bli en frisk fläkt.

Sen vidare till tandläkaren, och det var lika deprimerande som vanligt. Hål, hål, hål. Och några början till hål. Jag fattar ingenting - jag gör allt rätt, har ätit väldigt nyttigt senaste halvåret (men däremot allergitabletter...) så både jag och tandläkaren är lika konfunderade. I alla fall så ska jag nu strikt följa en tretimmarsdiet - absolut ingen småätande på några villkor, så får vi se hur det ser ut om ett år. Suck med stora bokstäver!

Men det där med att dra ner på sockret höll i två dagar, sen kom Jocke på att vi skulle vara lite amerikanska och baka cupcakes och ta med till min familj. De blev ju i alla fall väldigt fina, med prinsess-strössel och allt:
Jul-cupcakes? Nja, kanske inte.

Och så har det blivit lite julpyssel hemma hos familjen - här är det marsipanfigurering på hög nivå:
Så här fint blev det:
Och titta vad familjen dagen till ära hängt ut:
Julflagga från Pasadena! Och inte en enda granne hade hängt ut sin julflagga... Vad är det för dålig stil?

Nu ska vi ta och äta lite av russinbrödet jag tog och slängde ihop tidigare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar