torsdag 23 december 2010

16-17/12 Flygplats. Typ.

Sista bilden någonsin i New York:
Nej, det hoppas jag verkligen inte, vi kommer nog tillbaka snartare (inte ett ord, men vad gör man när det svenska språket saknar ett ord man behöver? Hittar på ett eget!) än man kan ana!

I alla fall så hittade vi denna finurliga parkering på väg till flygbussen - man bara hissar upp bilen och hoppas på att den står kvar när man kommer tillbaka:
På föygplatsen gick allt över förväntan bra, allt flöt på så bra så att jag bara väntade på att det skulle hända något riktigt besvärligt - övervikt, problem i säkerhetskontrollen, försenat/inställt plan, icke-vegetarisk mat. Men inget hände. Vi hade 200 grams övervikt, de kunde tänka sig att godkänna vår väska ändå. Passkontrollanten tyckte inte att jag såg ut att vara en dag äldre än på mitt åtta år gamla passfoto. Visserligen fick vi sitta en stund ch vänta på planet, men det är ju bättre än att vara försenad i alla fall! Så här såg det ut i Newarks vänthall:
Inte så roligt. På planet fick jag vegetarisk mat, helt enligt planerna. Men jag kan inte påstå att det är den roligaste maten. Ingen efterrätt (en apelsin) medan Jocke fick någon typ av cheesecake, en macka med grillade grönsaker till frukost och en liten förpackning marmelad, men jag fick i alla fall en youghurt av Jocke så jag överlevde.

I Köpenhamn var planet 20 minuter försenat - "oh no, allt ska då drabba oss!" tänkte vi trötta som vi var klockan två på natten våran tid. Men vi insåg väldigt snart att vi inte skulle klaga - flera plan var inställda och planet till Stockholm hade varit inställt kvällen innan. Så vi var bara en halvtimme försenade till Stockholm - absolut inget att gnälla över!

Så det var den resan! Lite tråkigt att vara hemma i vardagen igen... Men jag har ju i alla fall 2000 bilder att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar