söndag 12 december 2010

11/12 Washington

Vi börjar känna oss väldigt, väldigt trötta och slutkörda. Vi ställer oss frågor som "Var var vi förra veckan?" "Vart ska vi imorgon?" "Var är vi nu?". Semester är påfrestande!

I alla fall så åkte vi idag vidare mot Washington. Vi lyckades gå upp klockan åtta!

Men man blir lite tveksam till ett bussbolag som har den här texten på nödutgångarna... Heter det inte "EmergencY exit" eller är det vi som missförstått något?

Tröttansiktet sitter kvar på mig... Vi är slitna nu! Men strunt i det! Här är Washingtons tunnelbana:
Det som jag verkligen uppskattar med amerikanerna är att om det tycker något är fint så säger de det - jag har fått höra två gånger idag vilken fin jacka jag har och sånt blir man ju riktigt glad av en dag som denna då man helst av allt vill ligga i hotellsängen hela dagen.

Ett till tecken på hur påfrestande på psyket det är att ha semester - vi höll kartan upp och ned och gick därför flera kvarter åt fel håll innan vi insåg vårt misstag. Självklart var det uppförsbacke hela vägen tillbaka - vad annars? Men när vi äntligen kom fram till hotellet var det värt allt besvär - det är det finaste hotellet hittills! Fin inredning, stort rum, trevlig personal, frukt, vatten och te på rummet. Alltså vattenflaskor. Ett hotell utan vatten är nog inget jag skulle välja! Dessutom bor vi på 10:e våningen med fin utsikt!

Här är vår fina (och jättehöga) sång med en fin tavla, som inte syns så bra men som jag lovar är jättefin, ovanför:
Solnedgång från hotellrummet:
Efter att vi bott in oss en liten stund var det dags att hitta middag och frukost! Under vår färd hittade vi EU-konsulatet gömt på en bakgata:
Vi kände oss genast som hemma!

Sedan hittade vi HSUS högkvarter! Om det nu inte var så att jag tänkte gå och söka jobb på FDA (Food and Drug Administration - amerikanska läkemedelsverket) imorgon så skulle jag kunna tänka mig att jobba här istället!
Till middag blev ded kinesiskt. Nudlar för mig och currykyckling för Jocke. Gott med mat som inte rimmar på hmmmm... mizza.

Imorgon är det dags för some serious touristing. Allt värt att se i Washington ska ses! Men jag har hört att det ska regna hela dagen så vi får väl se hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar