lördag 11 december 2010

6/12 New York


Gick upp jättetidigt, 5,30. Började med att tvätta. Jag är seriös! Nej, det var så att jag ville hinna lägga mina sängkläder och handdukar i torktumlaren innan vi åkte så att inte Judith skulle behöva ta hand om det. Sen upptäckte vi att duschdraperistången hade dött helt medan vi var ute på resa, jag förstår inte varför, men helt plötsligt gick det inte att sätta upp den igen efter att den ramlat ner för 100:e gången. Trasig… Pinsamt nog glömde jag säga det till Judith innan vi åkte, så nu kommer den nya hyresgästen få en otrevlig överraskning när han vill duscha!

Sen bilkö genom Los Angeles för sista gången (men inte sista någonsin hoppas jag!). Kö, kö, kö… Vi som tyckte det var jobbigt med morgontrafiken genom Göteborg – det är ingenting i jämförelse! Den tog 1,5 timme att komma till flygplatsen istället för 30 minuter, tur att vi var ute i god tid i alla fall. Men incheckningen var lite komplicerad, eller så var jag kanske lite (mycket) trött. Det var någon typ av incheckning man skötte själv, med scanning av passet och allt och innan vi fattade hur man gjorde hade en ansenlig mängd tid passerat förbi… Men alla väskor klarade viktgränsen! Vi hade två stora väskor som vägde ganska exakt 23 kilo samt två handbagage var, och ingen sa något om det. Puuuh! Jag som har oroat mig så mycket för de där väskorna!

Och säkerhetstanten verkade också ha vaknat på fel sida – surare personal har jag nog aldrig träffat. Men vem vet, hon kanske var sjuk eller låg i skilsmässa eller hade jobbat i 20 timmar så det var nog egentligen henne det var synd om och inte mig som fick ta av mig både jacka, tröja, skor och skärp och fick en halv utskällning för att jag la min väska i en back istället för att ställa den på bandet (brukar man inte lägga allt i en back?)…. Och gå igenom en nakenscanner, spännande, nu har man provat på det också!

Men vi var ändå klara för avfärd tre timmar innan avgång – så vi tog och skrev lite vykort, drack lite te och åt ännu en lunch på McDonalds (klockan 10, kanske mer en frukost? Fiskburgare till frukost, inte jättebra.), tittade på en ovanligt söt liten hund, försökte få tag på frimärken och satt och kände oss trötta.

Under flygresan tror jag inte det hände så mycket – jag kollade på en film (Eat, pray, love – bra film!) och sov genom ett åskväder så den actionen det var på flygresan missade jag tyvärr…

Nu sitter vi på hotellet och har precis ätit pizza och en jordnötssmör/chokladcupcake. New York-pizzan är precis lika god som jag hört att den ska vara! Mmmmm! Hotellet verkar också helt okej, väldigt små rum, men vi kommer ju ändå inte sitta på rummet hela dagarna hoppas jag… Det bästa är ändå att det ligger precis vid Times Square!
Här är vårt hotell - The Edison:
Hotellrum, världens minsta verkligen. Och vi som precis har haft världens största rum i Las Vegas...

Pizza och cupcake! Vad mer kan man behöva?

Oj, oj, nu är det snart mitt i natten New York-tid. Halv nio LA-tid. Men jag har inget emot att gå och lägga mig halv nio idag! Det blir värre att gå upp klockan fem LA-tid imorgon…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar