fredag 30 mars 2012

Budgetbloggen

Jag har ju blivit lite Traderaberoende på senare tid. Tradera är livsfarligt. Och väldigt billigt! Det största belopp jag betalat är 17 kronor, och då fick jag två oanvända Name It-bodys. Väldigt bra! Det här har jag köpt hittills:




Mycket kläder för inga pengar! Eftersom jag gjorde misstaget att gå in på Tradera i onsdags kommer fler saker nästa vecka....

Efter att ha smakat på Vilhelms barnmat (potatis/morot) förstår jag att han inte så gärna äter den. Den smakar kräks.... Därför har jag nu tagit saken i egna händer och gjort egen mat till honom. Potatis/morot/palsternacka!

Före:


Efter:


Maten fick godkänt av Vilhelm! Och av mig och Jocke...


Mycket godare än burkmaten.

Sju burkar blev det. 70 kronor sparade! Ja, jag såg "Lyxfällan" förra veckan.... Man ska inte köpa barnmat i burk...


Det var så roligt så att jag kommer göra om det igen! Undrar vad jag ska mixa nästa gång? Broccoli kanske är gott?

På tal om stora besparingar så åker familjen Carlsson till Ullared imorgon. Jocke och Vilhelm ska stanna hemma och ha grabbdag och titta på fotboll och äta kebabrulle.

Nu ska jag gå och lägga mig, klockan ringer 4.30 imorgon.

1 kommentar:

  1. Väldigt fina fynd från tradera må jag säga.. Och visst är det lite extra roligt att få post numera när man fyndar så mycket billigt och fint på tradera =)
    Själv älskar jag när det dimper ner ett litet paket i lådan hehe.

    En liten fråga om det där med barnmaten, funderar nämligen oxå på att laga eget(sparar ju sjukt mycket pengar) men liksom hur länge håller det sig i burkarna?.. eller lägger du dem i frysen?

    Jag vet inte vilken mat du köpte till Vilhelm, men vet att när jag köpte en semper burk till William så smaka den faktiskt spya haha.. så aldrig mer semper här.. så nu är det bara nestle och hipp här och de smakar faktiskt riktigt bra.. =) Men ack så dyra!!

    Men bra att Vilhelm gilla din mat =) Får hoppas William kommer gilla min med..!!

    SvaraRadera