söndag 1 april 2012

Ullared

Idag var vi på dop, Vilhelm hade på sig finkostymen och var så duktig att han åt en hel fruktpurée till fikat (och en hel banan och en flaska innan vi åkte. Lilltjockisen!):


Här sitter han och funderar på vem det är som drar i hans napp hela tiden...

Men efter att ha lekt med nya Ullaredsleksakerna och ätit en portion och spaghetti och köttfärssås och lite mjölk på det såg han ut så här:


....så han fick på sig polkagrispyjamasen och gick och la sig:


I alla fall. Här var jag, mamma, pappa och lillasyster igår:



Ullared!

Där fanns det väldigt mycket bra saker. Mycket som jag inte ens visste att jag behövde... På väg ut genom kassan:


Fullt i bilen på vägen hem:


 Så. Det var spännande att packa upp allt idag eftersom jag glömt bort hälften jag köpt.... Det här kom jag hem med:

Pedagogiska leksaker till Vilhelm:


Lastbilen och strandleksakerna är en present från mormor. De kommer passa bra i sandlådan!

Lite inredning och kökssaker:


Inte mycket kläder till mig, klädavdelningen var så full att man knappt kunde röra sig!


Lite mer saker. Tavlor till Vilhelms rum och en liten box som jag ska lägga hans dopkort, grattiskort och sådana saker i (bättre än skokartongen de ligger i nu):


Ännu mer saker:


Massor med kläder i storlek 62-74:





Haklappar och ett insektsnät till vagnen:


Sängkläder till spjälsängen:


Kläder till Jocke:


Ska jag visa allt jag har köpt måste jag ju även visa städgrejorna....:


Leksakerna fick godkänt av Vilhelm!


De gånger jag varit på Ullared, senast 2009, har jag ju av förklarliga skäl inte brytt mig ett dugg om varken barnkläderna eller leksakerna så jag trodde faktiskt att det bara skulle vara plastleksaker och kläder i riktigt dålig kvalitet. Så jag blev positivt överraskad av att se att det faktiskt fanns Fisher Priceleksaker och kläder i samma märken som man köper på vanliga klädaffärer. Fast mycket billigare - till exempel en overall för 99:- istället för 299:- och bodysar för 39:- istället för 99:-. Bra, bra!

Nej, om man kanske skulle ta och sova lite? Jag börjar jobba 9.00 imorgon.

1 kommentar:

  1. Oh va mycket fint du har köpt till Wille.. Han får mannekänga lite sen då med alla nya fina kläder hehe!

    Ja de där pedagogiska leksakerna är ju svindyra annars.. fyndade själv en del på ett jätte stort loppis igår, saker som kostar 100:- på barnens hus gav jag en tia för.. sånt gillas!!

    SvaraRadera