söndag 22 april 2012

Somna på 30 sekunder

Nu tycker jag att de där tänderna ska ta och komma fram - Vilhelm har varit gnällig hela helgen och inte velat vara ensam en sekund. Men något positivt ur det är i alla fall att jag också har invigt bärselen och upptäckt att den faktiskt är jättepraktisk. Idag lagade jag mat och plockade undan tvätt och plockade ur diskmaskinen med Vilhelm på magen medan Jocke var snäll och städade åt marsvinen. Så här glad blir han om han får vara nära oss: 


"Hello mr Majskrok":




Oj. Mycket kladd av en liten krok... Vi fick byta alla kläder och tvätta rent honom.

Helt plötsligt har jag insett vad stor Vilhelm har blivit. Titta här:


Var har min lilla bebis tagit vägen? Det är som jag sa tidigare i veckan - snart kommer han och berättar för oss att han har hittat ett jobb och tänker flytta hemifrån. Det blir en sorglig dag.

Stark är han också. När han ligger så där i amningskudden gör han som en sit-up och sedan sitter han upp istället.

Ikväll blev det nytt somna-snabbt-rekord igen - mindre än ½ minut. Han var nog trött efter att ha ätit en stor portion blomkål/potatismos med päron/äpple till efterrätt, lekt en stund i babygymmet (han var proppfull av energi efter att ha suttit stilla hos oss hela dagen) och ätit lite kvällsmjölk. Om inte nästa barn blir ett kolikbarn är livet inte rättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar