onsdag 25 april 2012

IKEA

IKEA! Här fanns det så mycket att titta på så att det var omöjligt att få en bild med ögonkontakt. Mycket leksaker och mycket folk att titta på!


En sån här kanske han behöver?


Oj, vilken hög rutschkana!


Wiiieee!


Tyvärr hittade vi varken två bensinsnåla bilar eller en högtryckstvätt men vi hittade mycket annat - exempelvis lådor till Vilhelms urvuxna kläder:


Och ramar till Vilhelmbilder, klossar till Vilhelm, haklappar och tallrikar till Vilhelm, iskuber till Vilhelms mat, lekfilt till Vilhelm (som vi när vi var på IKEA i juli tänkte köpa, men så tänkte vi att "det tar vi i september när vi ska köpa alla andra bebisgrejer". Så blev det ju inte - i september satt vi instängda på sjukhuset och Jocke fick åka och panikköpa allt vi behövde för att Vilhelm skulle ha några bebistillbehör överhuvudtaget när vi kom hem....). Men vi hittade ingen ny matta, och det behöver vi verkligen, så vi måste leta vidare.

Och så hittade vi en ny kyl och frys, men inte på IKEA utan på Elgiganten. Självavfrostande, LED-belysning, barnlås, stay-fresh och allt vad det nu var den var. Mycket exklusivt. Vi får dem hemkörda om en vecka.

Men det viktigaste av allt. En ny napp!


Den fick inte godkänt av Vilhelm.... När vi kom hem åkte Jocke på någon pingisgrej och jag och Vilhelm tog en promenad och han var så arg över den nya nappen! När han inte tokskrek så muttrade han ilsket och gav mig arga blickar istället. Han ville inte ens somna förens vi var nästan hemma, och då är han riktigt arg, han brukar ha väldigt svårt att hålla sig vaken så fort vi kommer ut på grusvägen.

Han ville inte somna för kvällen heller med den nya nappen så det var bara att gå och hämta den gamla urvuxna nappen istället. Ja, ja, vi försöker imorgon igen.

Jag såg en sak på IKEA som gav mig rysningar i hela kroppen, kanske för att jag lärde mig att vara förälder på avdelning 69 där man slängde den blöja som ramlat ner på golvet och bytte sängkläder om täcket hamnat på golvet, för att inte tala om det konstanta handspritandet och spritandet av allt annat också. Skulle man gå in i matsalen fick man sprita sig, hade man tagit i kameran fick man sprtia sig, hade man kliat sig i örat eller håret fick man sprita sig. Sprit, sprit, sprit. I alla fall så satt det en familj vid bordet bredvid oss i restaurangen vars bebis konstant slängde sin sked på golvet (IKEAs skitiga, kladdiga, bakteriefyllda golv), men det var inget som störde föräldern utan hon gav bara tillbaka skeden til barnet, som åt en liten stund till och sedan slängde skeden i golvet igen. Jag såg för min inre syn hur bakterierna som kröp omkring på golvet hamnade på skeden och hur magsjukebakterierna invaderade det stackars barnets mage.

Oj, oj, oj. Deras barn är nog inte födda på 69:an... Hade jag haft med mig sprit hade jag spritat barnstolen innan jag satte Vilhelm i den, nu fick det räcka med att torka av den med en våtservett. Undrar om det är jag som överdriver...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar