söndag 29 april 2012

Plantera blommor

Idag åkte mamma, jag och Vilhelm till Tuna Park för att göra av med lite pengar. Det visade sig vara lättare än jag hade hoppats på. Jag hittade en ny favorittröja på MQ så nu behöver jag inte vara så ledsen över att jag tvättat sönder min allra bästa tröja (varför står det inte på tvättrådet att den innehåler ylle om den gör det...?), två tröjor till och så hittade både mamma och jag kläder till Vilhelm, så klart!

Vilhelm är så duktig när vi är och shoppar, han tycker det är så roligt att titta på alla människor och alla färgglada kläder så han hinner inte ens få tråkigt. När vi tog lunchpaus fortsatte han att sitta och titta omkring sig samtidigt som han åt sin tetra med morot/palsternacka/äpple och när bebisen vid bordet bredvid fick ett hysteriskt anfall och vägrade äta tittade Vilhelm på honom med sina största ögon och såg ut som att tyckte det var det konstigaste han någonsin sett. Min duktiga lilla gulleplutt!

Väl hemma igen stannade mamma kvar en stund så att jag han plantera blommorna jag köpte igår, det behövdes verkligen, mina blomsterarrangemang från i höstas såg milt sagt deprimerande ut.

Vilhelm hjälper till:



Gräset är väldigt fascinerande, han kunde inte titta på något annat!



Sedan var han trött igen så vi tog en promenad:


Jag måste ta många promenader nu för tiden, fram till semestern i alla fall, chefen har anmält oss till någon typ av tävling där den som går flest steg vinner, eller något sånt, har inte läst igenom informationen jag fick än. Och jag tänker inte göra som Jocke och hans jobbarkompisar gjorde - de satt och skakde sina stegräknare istället för att gå ut och gå. Så lat är inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar