torsdag 19 april 2012

Badskum!

Badskum!


Roligt, roligt! Speciellt att sparka på med fötterna. Jag trodde han skulle försöka stoppa det i munnen men det gjorde han inte. Det är visserligen bebisbadskum men det är nog inte så hälsosamt att stoppa i munen ändå. 

Något som har blivit väldigt intressant den senaste tiden är vattenkranar. Nu för tiden stirrar han mer på kranen än på bebisen i spegeln ovanför handfatet. Sätter vi igång vattnet blir han överlycklig och får han dessutom stänga av kranen har han fått något att fundera på i flera minuter!

Vi provade på detta i badet också. Kolla in koncentrationen!


Men det är svårt att fånga strålen...


Nu har han något att fundera på till nästa gång!



En ny second hand med barnkläder (bland annat) har öppnat i Köping och farmor har varit där och shoppat:


Cooling! Både jeanskeps och jeansjacka. Men det tar någon månad till innan han har växt i dem:


Snart är det äntligen helg, jag ska bara ner till apoteket på stan och bråka med kunderna först. Ibland vet jag inte vilka som är värst, kunderna som vägrar erkänna att de har fel eller doktorerna som vägrar erkänna att de har fel (och hellre låter ett barn få alldeles för hög dos antibiotika istället för att erkänna att de gjort fel och låta oss ändra dosen). Jag tror nästan doktorerna är värre. Förutom han som ringde och berättade vilket bra jobb vi gjorde och vad duktiga vi var och önskade oss en trevlig dag och en bra vecka - honom tycker jag om!

När det blir för jobbigt tänker jag på att den 25:e är väldigt nära nu. Och det hjälpte ju lite också att vi hade en stor, stor tårta i fikarummet idag.

Bara två månader kvar till semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar