torsdag 12 april 2012

Torsdagsnöjen

Vi har fått en liten tradition - på mina lediga dagar uträttar vi först något bankärende, idag handlade det om...... något viktigt...?, vet inte, det var något med räntan och omfördelning av lånen tror jag. Och så var det något vi gjorde med sparkontot. Min mormor som var ekonom skulle skämmas över mig om hon visste hur lite koll jag har... Jag lovar att ha bättre koll om vi köper ett dyrare hus med större lån. Men vi fick i alla fall en bra ränta utan att ens behöva förhandla, det var nog för att Vilhelm charmade bankkvinnan totalt. Hennes dotter är också född i vecka 29+0 så hon vet precis hur det är att sitta bredvid en kuvös och längta så mycket efter sin bebis så att det gör ont i hela kroppen.

I alla fall, det andra vi har fått som tradition är att efter bankbesöket ta en titt inne på Rödmyran second hand. Det vi egentligen letade efter idag var byxor i storlek 62 och det hittade vi:


Men så blev det lite mer också.... Som vanligt. Tur att vi bara hade 200:- i plånboken annars hade det blivit mer. Två jackor blev det i alla fall:


Jocke var lite störd över att det var broderade blommor och fjärilar på dem men det tyckte jag bara var jättegulligt. Vilhelm kommer bli så fin!

Och skor! Ett par från Lundmyr of Sweden och ett par alldeles äkta Converse (eller nja.... Ett par alldeles äkta "Playshoes". Mycket känt märke.):


När vi kom hem ville Vilhelm prova skorna på en gång!

De gick bra att leka med i babygymmet:


....och att gå med:


De passade bra utomhus också:


....och att spela fotboll i:



De blev leriga på en gång. Men det är bara bra, det måste ju synas att han har använt sina kläder!

De gick bra att sitta i solstolen med:


Och de gick bra att sova i vagnen med.

Baddags med fiskarna!


Han uppskattar baden mycket mer nu när han kan sitta upp istället för att ligga och titta upp i taket.

Godnatt lilla bebispaketet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar