torsdag 22 mars 2012

Hate to say I told you so

Vad var det jag sa? Vem hade rätt? Va! In your face psykologen och sjukgymnasten - Vilhelms svaga nackmuskler beror inte på att jag började jobba när han var fyra månader utan på att (surprise...!) hans huvud växt mycket snabbare än resten av kroppen. Alltså, huvudet är nästan normalstort medan kroppen i övrigt ligger en bit efter. Inte konstigt att han haft det lite kämpigt med magläget. Borde inte de ha förstått det själva....?

Vi var alltså på återbesök hos 69:ans doktor Birger igår. Det gick jättebra trots att klockan var 8.15 på morgonen och Vilhelm är väldigt morgontrött. Han visade att han kunde lyfta högt, högt på huvudet, greppa med båda händerna, dra sig upp till sittande och tokcharma doktorn genom att prata och skratta för fullt. Lilla sötplutten!

Doktorn var nöjd med Vilhelms utveckling men tyckte ju precis som vi att han ska ta och gå upp lite mer i vikt. Men han tyckte ändå det var bra att jag ammat honom, så det kompenserade för den låga vikten. Han har ju inte ens haft en endaste liten förkylning och han sover bra och är glad när han är vaken så doktorn tyckte inte att han verkade ha haft det alltför besvärligt. Vikten kommer han snabbt ifatt med!

Han gjorde en beräkning på Vilhelms längd som vuxen - runt 1.78 trodde han utifrån våra längder. Men jag tror han blir minst två meter, precis som Anders. Intressant att man kan beräkna det redan!

Idag har Vilhelm gungat i hoppgungan, och om man går efter hans ansiktsuttryck så var det det tråkigaste han någonsin gjort. "Ja, ja, jag gör det väl för pappas skull om jag verkligen måste...":


Jag har sagt till Jocke att sluta hålla kameran på sned när han filmar....

Just ja! Imorse rullade Vilhelm från rygg till mage. Han blev lite sur när han insåg att han helt plötsligt låg på mage....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar