tisdag 20 mars 2012

Inget dödsfall, ingen förlossning

Grattis pappa på namnsdagen!
.....och grattis Vilhelm Joakim Anders Hilding på mellandagsnamnsdagen!

Jag har överlevt den här lediga tisdagen. Ingen har dött, ingen har fötts och jag hade inte ett enda hål i tänderna! Jag kommer inte ihåg när det hände senast, mina tänder måste vara de sämsta någonsin trots tandtråd, eltandborste, flourskölj, flourtabletter och inte så väldigt mycket småätande. Jag trodde jag skulle ha massor med hål efter en graviditet full av småätande och fem veckor på 69:an följt av tre månaders mammaledighet (fika, fika, fika och lite godis på det...). Ja, ja, jag ska inte klaga, nu har jag ju flera tusen att göra roligare saker för än att laga tänder!

Vilhelm växer ju som bekant som en jagvetintevad just nu, så nu har vi fått köpa en större flaska:


Vi fick inte ner 165 ml i den förra. Idag var han inte ens nöjd efter 165 ml men då fick han lite potatis och majs istället. Han kommer gå upp minst två kilo tills bvc-besöket nästa vecka.

Jag har ägnat dagen till att, förutom att fixa trädgården, rensat bland Vilhelms kläder. Bort med storlek 44 och 50 och fram med storlek 62. Det blir skönt för honom att få lite mer rörelseutrymme i sina kläder. Och det är roligt för mig att köpa nya kläder!

Men en sak är jag lite fundersam över. Hur kommer det sig att kläderna från moster Linnéas tid (1994-95) är så mycket större än kläder i samma storlek köpta nu? Var bebisarna gigantiska på 1990-talet? Eller (mer troligt) så har bebiskläderna blivit tightare. Och varför ska bebisar ha så tighta kläder? De passar ju i alla fall bra på någon som är så lång och smal som Vilhelm men hur lyckas en mer normalstor bebis få på sig dessa kläder? Hmmm.....

I alla fall. Storlek 62 anno 1995:

Ganska mycket för stor!

En kärlekspotatis formad som ett hjärta blev det till fiskbullarna idag....


Imorgon ska vi till Västerås och träffa doktor Birger från avdelning 69. Tur att Vilhelm har legat i hårdträning och både kan lyfta på huvudet, dra sig upp till sittande och greppa leksaker. Birger brukar inte vara oresonlig så det ska nog gå bra.

1 kommentar:

  1. Sv: Hej! Ja det va samma för oss, tycker psykologbesöket va lite onödigt för jag trodde liksom att det skulle pratas lite mer om det psykologiska planet och inte det fysiska planet.
    Besöket hos sjukgymnasten va mycket bättre, hon sa mycket mera postiva grejer än vad psykologen gjorde!
    Nu väntar vi på tid om läkarbesöket men det verkar ta sin tid.

    Gick det bra för er?

    Roligt att se att Willhelm har vuxit så mycket, och va duktig han är med allt(kollat på filmerna)..
    Visst är det härligt att vara med om den här resan, det liksom händer nå nytt varje dag med de små liven.. =)

    Ser framemot att se vad du fyndat på tradera..=) För visst kan man göra fynd där, köpt en massa fint till lilleman därifrån =)

    SvaraRadera