tisdag 6 mars 2012

6-månadersfirande

Coolingar:


Moster provar Vilhelms glasögon:


Presenten från faster Anniz invigdes idag:


Det blev potatis och majsmos till lunch. Gott, gott! Men inte lika gott som äpple/bananpuréen han fick till middag... Han åt och åt och åt och när det var slut skrek han tills han fick lite till. Matvrak!

Efter lunch volontärade pappa (morfar) att passa Vilhelm lite. Jocke åkte utför idag men det vågar inte jag, jag är en stor fegis nuförtiden, så jag och mamma tog en tur i långfärdsspåret. Det gick lite sådär idag... Jag ramlade tre gånger och slog i höften vid två fall och huvudet vid det tredje. Aj. Alla tre gångerna var när jag försökte bromsa i nerförbacke. Dumt att åka i nedförsbacke innan man lärt sig bromsa...

Sedan blev det födelsedagsmiddag för lilla älsklingen! Han sov sig igenom middagen...


Och Jockes specialchokladtårta till efterrätt:


Namnam!


Nej, nej! Innan ni anmäler oss till Socialnämnden kan jag säga att han inte fick chokladtårta utan banan/äppelpurée.

Sedan blev det lite mormor-gos:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar