torsdag 1 mars 2012

>4 kilo!

Idag är Vilhelm och pappa likdana:


Han har knappt hunnit börja vara pappledig och redan koordinerar han sin och Vilhelms kläder... Var ska detta sluta? 

I måndags var vi hos bvc och det var som alltid en riktig ego boost - om psykologen tyckte jag var en skitmamma så tycker bvc-sköterskan precis tvärtom (därför tycker jag bättre om henne...). Hon frågade om Vilhelm alltid var så nöjd och glad som han är på bvc-besöken, och det är han ju! Enda gången han blir arg är när han är hungrig eller när han upptäcker att han är fastspänd i bilstolen och vi inte sitter i bilen än. Så vi svarade att han alltid är glad och då sa hon att det måste bero på att han har det så bra hos oss. Jag ville bara krama henne och ringa direkt till psykologen och säga "vad var det jag sa! Vi är bra föräldrar trots att vår son är morgontrött och inte vill gymnastisera innan han vaknat till ordentligt!". Men det gjorde jag inte...

Tok-Vilhelm:


Titta vad han kan!


Men titta inte på min mage... Jag lovar att börja träna så fort jag har slutat amma...


I alla fall så väger han nu över 4 kilo och är 58 cm lång! Stooor! Snart har han växt ikapp på längden, huvudet är redan ikappväxt men vikten måste upp mer. Men det får gå i hans egen takt det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar