lördag 24 mars 2012

Kan själv!

Vilhelm vill hålla i nappflaskan själv men den är lite för tung så pappa får hjälpa till....


Här är den - Vilhelms "nya" stol!


Inte ett dugg ny faktiskt utan 28 år gammal. Min gamla tripptrapp-stol! Duger den åt mig (och lillebror och lillasyster) duger den åt min son också. Men det behövdes en extra kudde för att han skulle sitta stadigt, den är nog inte meningen att man ska vara så här liten när man ska lära sig att sitta själv!

Idag var det jobb som vanligt, men nu har jag faktiskt två lediga lördagar i rad. Solen lyste fortfarande för fullt när jag kom hem så Jocke slet sig från Fotbollslördag, eller vad han nu tittade på för intelligensbefriat program som handlade om vuxna män som springer fram och tillbaka efter en boll, och tog en fika på altanen. Vilhelm hoppade lite i hoppgungan. När han blev trött i benen ville han gunga istället och då gick det så här:


Han somnade....

Vi tog en promenad istället. Och titta vad vi hittade ute i skogen:


Jättemycket blåsippor! Hur mycket som helst!


Jag kom på en sak - det här är första gången någonsin i Vilhelms liv som det var så varmt att han kunde vara ute utan mössa. Det var värt att dokumentera!


No hat! Bara jackans luva.

Nybadad och nykammad:


Mammas och pappas lilla tjockis!


Snart få vi inte igen blöjorna... Dags att byta storlek.

Lilla klätterapan!


Vilhelm somnade i soffan vid 17.45 och sov tills vi väckte honom två timmar senare för att lura i honom lite banan/mangopurée (han vägrade äta potatis/palsternacka) och bada honom. Därför var han inte så trött när vi skulle lägga honom och det tog säkert sju minuter innan han somnade, istället för tre... Vi har det besvärligt... Nästa barn kommer garanterat bli ett kolikbarn som inte sover en hel natt förens det är tre år gammalt.

Godnatt Vilhelm!


Imorgon åker vi och köper ett kylskåp som inte är från 1988 och har en trasig lampa och drar extrema mängder el. På tal om extrema mängder så tankade jag bilen idag. Det kostade mig 1000 kronor. Oj, oj, oj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar