måndag 7 maj 2012

Why me?!

Fram tills nu har jag tyckt att jobbet var ganska roligtmen nu är min arbetsglädje nästan lika låg som i somras. På onsdag ska vi till bvc för att väga och mäta och prata bebis, jag kunde inte följa med förra gången (jobb...) så jag hade sett fram emot att följa med den här gången istället. Men vad får jag se när jag kommer till jobbet? Mitt schema har utan att någon frågat mig blivit ändrat så att jag ska börja en timme tidigare på onsdag, följden blir att jag inte hinner följa med till bvc. Men vad ska jag göra? Jag får 275:- för varje övertidstimme och det är ju ganska mycket pengar. I alla fall så var mitt humör inte på topp efter det, jag hade ju verkligen sett fram emot att kunna följa med till bvc den här gången. Jag räknar ner dagarna till semestern. Och till mammaledigheten.

Fast hur dåligt humör man än är på så blir man alltid glad när man kommer hem till den här lilla sötnosen!


Om jag bara kunde sluta irritera mig på jobbet skulle allt vara bra.

Bebis under armen:


Vi hade besök av en igelkott imorse, då är det dags att börja koka havregrynsgröt igen.


Nu ska jag ta en kopp te och titta på CSI och låtsas att jag är hemmafru för all framtid och aldrig mer behöver vara arg över jobbrelaterade saker. Jag borde bli hemmafru. Jag får se till att producera några fler barn så att jag får fler mammadagar att ta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar