onsdag 2 maj 2012

Inte nu igen

Min älskade syster är hemma från Afrika men jag får inte träffa henne förens på lördag pch mamma svarar inte i telefonen så jag har ingen aning om hur hon har haft det.

Imorgon åker vi till sjukgymnasten i Västerås med Vilhelm. Undrar vad hon har att klaga på imorgon... Han tycker ju inte om att ligga på mage. Så är det bara. Men han kan rulla åt båda håll (mage-rygg, rygg-mage), han kan sitta några sekunder i taget, han sitter bra i sittvagnen, han leker med sina leksaker med stort intresse, han vet att han har fötter och använder dem för att sparka på leksaker han inte når. Och han är social som en liten jag-vet-inte-vad och härmar ljud och hittar på egna. Vad mer kan man kräva? Måste alla utvecklas i samma takt. Jag var tydligen väldigt sen motoriskt, men å andra sidan var Jocke väldigt tidig, men han kanske har fått mina gener.

Alla som har "normalfödda" barn kan vara väldigt glada över att slippa den här stressen och pressen och dessa konstanta undersökningar. Fast det är ju faktiskt bra att de finns, så att vi vet att han är på rätt kurs i alla fall.

Nu ska jag färga håret.

1 kommentar:

  1. Lycka till imorn.. det kommer nog gå bra ska du se!! Jag tycker i allafall att Vilhelm verkar kunna allt man ska i den här ålder han är i.. Super duktig jööö.. Så jag blir verkligen paff om hon skulle ha nåt att klaga på =/

    Aaaa man känner sig på nå sett mer bevakad än vad en förälder med ett fullgånget barn är kan jag tänka mig..
    Tycker det kan va lite hårda mot prematur barn, liksom detta SKA han/hon kunna nu.. liksom alla barn är ju olika och både William och Vilhelm lär ju sig hur mycket nytt var och varannan dag.. liksom helt plötsligt kan de något som man inte hade en anning om hehe..
    Så jag tycker inte man ska ta så notis över dessa experts klagande.. de känner inte våra barn och träffar dem bara en kort stund, liksom barnet kan ju ha en dålig dag eller va extra trött..!!!
    Vi känner ju våra barn bäst så jag försöker att inte känna mig så pressad och stressad.. men ja jag förstår hur du menar och känner!!

    Men som sagt lycka till och hoppas det går bra..
    Va söööööt han är på nya headbilden.. en riktigt liten solstråle =)

    *kram*

    SvaraRadera