onsdag 16 maj 2012

Ensam!

Jag har lyckats med det omöjliga - jag har vunnit en Lundmyrbody på Tradera! Och jag behövde inte betala så fruktansvärt mycket heller, bara 31 kronor. Bättre än 199:- i alla fall. Den här ("Pytteliten") borde han ha haft på den tiden när han hade storlek 44:


Sedan sist har Vilhelm provat på lite ny mat:
  • Djurkex
  • Plättar
  • Riskorn
  • Mariekex
Mariekexen var utan tvekan godast (sötast..., bebisar ska inte äta socker men han ville ju ha!). Här äter han rotfrukter med kött, ganska kladdigt:



Vi har ett litet problem här i familjen - jag äter inte kött och kan därför inte heller tillaga det, Jocke äter kött men kan inte laga barnmat, förutom bebisköttfärssås. Vad ska man göra? Lillstackaren måste ju få i sig lite proteiner, han kan inte leva på potatis och morötter även om han tycker det är väldigt gott. Tillfälligt han vi löst det genom att köpa färdiga burkar när han ska ha någon typ av kötträtt, förutom köttfärssås, men så kan vi ju inte göra resen av hans liv. Vi är lediga imorgon så vi får se om vi kan lyckas åstadkomma något tillsammans. 

Annars då? Vilhelm kör hårt med träningen som vanligt, helt på eget initiativ. Han har så mycket energi så att han inte kan ligga stilla en sekund mer än nödvändigt - det finns alltid något nytt som måste upptäckas eller undersökas!




Gos med moster:


Mamma och pappa (mormor och morfar) bara rensar och rensar och flyttpackar och flyttpackar. Vilhelm har fått en hel hög med leksaker och böcker och allt möjligt. Bland annat mosters Bobbycar:


Det var jätteroligt att åka fram och tillbaka i hallen! Nu jobbar han på att få benen att växa snabbare så att han kan sparka sig fram själv, det är ju en bit kvar ner till golvet...

Idag har jag tagit min första promenad utan barnvagn och utan man - alldeles ensam med min ljudbok - sedan i oktober då jag gick runt i närområdet runt Västerås sjukhus och gick och gick och gick och undrade om vi någonsin skulle få åka hem igen. Första gången ensam på sju månader, det var en oväntat skön känsla. Men jag hade lite svårt att komma in i ljudboken igen, jag började lyssna på den för nästan ett år sedan och hade ett uppehåll på sju månader, inte konstigt att jag inte riktigt kommer ihåg alla intriger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar