fredag 11 maj 2012

Dagens dåliga samvete

Mormor, en av Miljöpartiets grundare, du kommer aldrig förlåta mig för detta. Imorse när jag skulle slänga blöjpåsen på väg till till bilen fick jag för mig att jag bar på en kompostpåse och slängde därför blöjpåsen i komposttunnan. När jag insåg mitt misstag var det redan för sent (och jag var för sen till jobbet) och jag nådde inte ner i botten på tunnan för att plocka upp den igen. Förlåt naturen! Jag vet att blöjor inte ska komposteras och jag lovar att aldrig göra om något liknande någonsin igen!

Imorse på nyheterna pratade de om apotekarnas dåliga och stressiga arbetsmiljö utan tid till vare sig
fikapauser eller kompetensutveckling (det är helt sant, jag kommer knappt ihåg när jag hade en fikapaus senast) så tyvärr får jag nog räkna med fler blöjpåsar i komposttunnan och tepåsar i koppen där det ligger nappar för kokning.

Så här låter Vilhelm när han tycker något är riktigt gott, i det här fallet mosad banan:


Så här kan det gå när man bara rullar och rullar - man trasslar in sig i ballongen och till slut har man den på ryggen!



Glad och nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar