måndag 28 maj 2012

"Jag kan ju visst!"

Nästa vecka ska vi till sjukgymnasten och hon kommer tycka att Vilhelm är jätteduktig! Jag har ju sagt det hela tiden - man kan inte stressa honom, när han är redo för något så gör han det. Nu vill han ligga på mage nästan hela tiden, lägger man honom på rygg rullar han över till mage på en gång. Ställer man honom i "kryp-position" står han flera sekunder. Sätter man honom så sitter han. När vi var på bvc förra veckan frågade hon om han kunde sitta själv och jag svarade att han kunde sitta med stöd varpå jag släppte honom. Han satt, alldeles själv, innan han fick syn på tavlan på väggen och tippade över. Ibland blir man förvånad när han gör saker vi inte ens vet att han kan!

Glad pojke:






Oj, oj, han har fastnat med benen under byrån (så det är därför klossarna ligger där under...), men han är lika glad ändå:


Självklart började det regna den dagen jag bestämt mig för att köpa shorts.... Men det blev shorts i alla fall, sommaren kommer kanske tillbaka någon dag?


Luften var så klar när jag var ute på kvällsmotionsrundan, det kändes precis som det brukar göra i sommarstugan när man går till badrummet på kvällen. Väldigt avkopplande och en påminnelse om att det bara är 1 månad och två dagar kvar till semestern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar