söndag 20 maj 2012

Heldag

....utomhus!

Men först - Vilhelm har fått en ny favoritleksak, fjärrkontrollen. Hans favoritkanal är kanal 444. Varje morgon efter frukosten är det fjärrkontrollen som gäller, ingen annan leksak är lika rolig.


Efter gröten tyckte jag det var dags för Vilhelm att sova en liten stund och eftersom han alltid brukar somna som en stock i vagnen tog vi oss en liten tur:


Men han somnade inte förens på väg hem, han kanske var lite fundersam över att behöva ligga ner igen ("Jag är väl ingen bebis!") men jag tänkte att han skulle sova bättre om han fick ligga ner. Fel av mig. Så det blev inte mycket sovet på förmiddagen, inte på eftermiddagen heller, men konstigt nog var han på bra humör hela dagen ändå!

Eftersom han inte var så sugen på att sova fick han ligga och leka lite på altanen istället medan Jocke letade efter parasollfoten och jag planterade tomater.


Oj, oj! Filten anfaller!


Sedan kom farmor och faster förbi, och de hade med sig en present:


Jätterolig tyckte Vilhelm! Till och med nästan bättre än hoppgungan, här behöver han inte jobba någonting själv.

Vilhelm i gräset:





Vilhelm hjälper pappa vattna rabatterna:


Sedan var klockan middagsdags. Och efterrättsdags:



Youghurt med bärmix kan bli ganska kladdigt...

Ännu mer energi:


Det jobbiga med bollar är att de försvinner utom räckhåll hela tiden! Han är så duktig på att rulla, jag trodde han skulle slå i huvudet när han rullade tillbaka till rygg men han rullade jätteförsiktigt med full kontroll på huvudet så det blev ingen duns.

Några bilder på en glad bebis från igår:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar