fredag 18 maj 2012

Bollhav!

Bollhav! Nej, klosshav!





Varför ligga i babygymmet när man kan ligga på mattan och pilla?


Imorse var jag så trött så att jag inte bara hade en påse under varje öga utan två. Det hjälpte inte ens med koffeinroll-on:en som ska ta bort påsar och mörka ringar utan när jag kom till jobbet frågade chefen ändå om jag hade sovit väldigt dåligt eller varför jag såg ut som jag gjorde. Sedan sa hon till mig att ta en fikapaus trots att vi hade en kötid på sju minuter. Så illa var det... Men jag har ju inte sovit sämre än vanligt och Vilhelm somnar ju när man lägger honom i sängen och vaknar när man väcker honom, så jag kan verkligen inte skylla på honom!

Imorgon ska jag jobba extra på stan, jag behöver en ny jacka (precis som alla mina andra kläder har den krympt av att hänga i garderoben hela vintern) och eftersom jag fortfarande tror att jag lever på CSN-bidrag får jag dåligt samvete när jag köper något till mig själv och måste kompensera med att tjäna in lite extra pengar. Eller riktigt så illa är det kanske inte, men vi behöver nya bestick också. Och en ny matta. Och en ny bil.

Tack gammelmoster Katta för koftan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar