söndag 13 maj 2012

Myrstackarna

Det är inte lätt att få något gjort när Vilhelm inte väcker oss förens klockan 9.30. Tur att han väckte oss klockan 5.52 imorse istället! Fast han somnade faktiskt om efter lite övertalning och sov till 9.00 som en normal bebis. En normal Vilhelm i alla fall. Men något har hänt med honom idag - han har sovit som en stock natten igenom sedan den 12 mars men nu för en liten stund sen vaknade han och skrek, inte riktigt skrik - bara ett helt vanligt påkalla-uppmärksamhet-skrik, när telefonen ringde. Men jag har för mig att det är någon gång i 7-9 månadersåldern det händer så mycket utvecklingsmässigt så att de börjar sova lite oroligt. Vi får se hur det utvecklar sig.

Igår var vi väldigt glada att vi har en terrängvagn och inte en liten stadsvagn med små hjul. Jag behöver ju steg till min stegräknartävling så vi tog en långpromenad och hamnade på en väg vi inte gått förut. Det visade sig vara en ridstig - helt söndertrampad och lerig och med stockar och stenar som hästarna ska hoppa över, det fick vagnen också göra. Efter den turen var både vagnen och skorna leriga men vi fick i alla fall se mycket natur!


Gigantisk myrstack full med myrstackare:


Väldigt samarbetsvillig bebis när vi städade marsvinsburar:


Efter städning och skogsäventyr åkte vi till Köping på 18-årskalas. Födelsedagsbarnet faster Amanda:


Vilhelm åt tacos:


En sak jag behöver köpa till Vilhelm är sommarpyjamasar. De senaste nätterna har han varit helt genomsvettig när vi lyft över honom i vår säng. Jag tror han blivit lika varmblodig som sin pappa, jag fryser ju alltid så han verkar inte brås på mig. Vi har fått låna lite kläder av Jockes kompis och bland dessa fanns det två sommarpyjamasar, men det behövs fler!


Morgonlek i sommarpyjamas:


Sommarmössa behöver han också, jag hittade denna lilla godsak bland Linnéas gamla mössor:


Han blev för söt för sitt eget bästa!

Ännu mer samarbetsvillig bebis när vi fixade grönsaksland och planterade blommor:


Tvätt på tork är till och med mer spännande att titta på än leksakerna i babygymmet!


Jaha, då var det dags för jobb imorgon igen. Bara 1 månad och tre veckor kvar till semester. Just ja! Nu är det bestämt att jag ska vara mammaledig till hösten - från den 1/9 2012 till den 28/2 2013. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar