tisdag 25 oktober 2011

Tina nu då!

Idag är min stresströskel noll, speciellt när Vilhelm skriker efter mat och jag vet att han måste få sina vitaminer det här målet och jag inte har hunnit tina upp bröstmjölk att blanda dem med. Då vill jag bara krypa in under sägen och bosätta mig hos dammråttorna. Men det gick bra den här gången också, till slut, fast han hann bli ganska hysterisk innan mjölken hade tinat och sedan var 30 milliliter slut på en liten minut, igår tog det nog minst en kvart för honom att få i sig de där vitaminerna.

Jag satsar på bättre framförhållning imorgon. Gör om gör rätt!

Dessutom har jag ett mail jag måste svara på och några brev som måste skickas och så måste jag (fast det är roligt så det ser jag inte som något tvång) ta en tur till blomsteraffären och köpa något höstigt att sätta utanför dörren så det ser lite trevligare ut än vad det gör nu med en död blomma och en varmvattenberedare framför dörren. Längre än så från Feng Shui kommer man inte.
 
Men när han är mätt och belåten och glad är allt jättebra igen!
 

Och söt när han sover är han också!


En sak han inte alls uppskattar på något plan överhuvudtaget är att tvätta sig med tvättlapp, då blir det massor  med skrik och jag står och undrar vad jag gör för fel. Annat är det när han får bada, även om han ser lite bekymrad ut på bilderna tycker han jättemycket om det och somnar när han kommer ner i vattnet. Han skulle ju egentligen ha legat i vatten i fyra veckor till så det känns väl som hemma för honom!




Nu ska jag gå och lägga mig. Förresten, det verkar som att badrummet snart är färdigt så att vi kan flytta hem, imorgon kommer elektrikern och kopplar in lampor och sånt sedan borde allt vara färdigt. Bara massor med städande som återstår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar