torsdag 6 oktober 2011

1 månad!

Grattis Vilhelm på 1-månadsdagen! Jocke och jag har firat med citronbiskvi och wienerbröd, Vilhelm fick samma gamla mjölk som vanligt men verkade helt nöjd med det.

Idag blir det lite fler klädbilder - först ett par strumpor som när jag köpte dem var de minsta jag kunde hitta i affären, men det blev visst knästrumpor på Vilhelm:


Att man kan vara så liten när jag tycker han är så stor!

Här en en sån där sak till som inte riktigt blev som jag tänkt mig. När jag köpte den här bodyn, jag hade tänkt att han skulle ha den på BB, tänkte jag att "Bäst att jag tar storlek 56, 50 kommer bli alldeles för litet!". Jag var helt övertygad om att jag skulle få ett stort barn eftersom både jag och mina syskon har varit väldigt stora vid födseln. Nu var ju Vilhelm visserligen 400 gram större än förväntat men ändå inte rikigt tillräckligt stor för storlek 56...


Det här söta saken, och en likadan i grått, fick jag i ett paket från Göteborg, det var en riktig överraskning!


Vilhelm kunde nästan använda den som en åkpåse och han som alltid är så kall om fötterna hade varmare fötter än någonsin efter att ha dragit in fötterna i tröjan! Tack Terese och Caroline, jag saknar er allihopa, synd att Göteborg inte ligger i Kungsör...


Titta riktigt noga så ser ni att han har en liten frisyr, håret står rakt upp efter tvätten:


Vad har mer hänt idag då? Jo, vi har lagt ner det där med amningsvägningen. Det är lite jobbigt ibland att alla sköterskor ger olika besked och råd om hur vi ska göra, det blir skönt att komma hem och få göra precis som vi vill och tycker känns bäst. Istället ska vi nu försöka uppskatta hur mycket extra mat han kan behöva i sonden efter att han ammat. Lite klurigt är det men jag tror vi börjar få in en liten teknik, vi har kommit fram till att han alltid behöver mer än vi tror, han är ju alltid hungrig! I alla fall verkar det som att om vi ger honom 25-30 ml extra (han ska ha totalt 41 ml var tredje timme till sin kroppsvikt har de räknat ut med någon komplicerad formel) håller han sig hyfsat nöjd i i alla fall 2,5 timmar innan han börjar protestera över att han minsann måste svälta på det här stället...

Imorgon åker Jocke till IKEA och köper saker till badrummet och barnrummet, måste ta en titt på vad renoveringskontot har att säga om det. Det har visst tillkommit en ny varmvattenberedare också, den vi har nu var visst från 1988 och på väg att packa ihop totalt. Inte roligt att vara utan varmvatten i vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar