måndag 10 oktober 2011

Hemma, hemma, hemma!!

Natten har gått bra, Vilhelm har andats som han ska och har varit ovanligt lugn när han fick sova i vår säng, kanske ska fortsätta med det ett tag till. Det finns gott om tid att lära honom att sova i sin egen säng!

Det finns absolut inget sötare än detta barn!


Vi fick goda nyheter imorse - vi kunde åka hem precis när vi kände för det, vi skulle bara hinna med ett läkarbesök och att få information om hemsjukvård. Från och med nu kommer en sjuksköterska komma hem till oss 2-3 gånger i veckan och vi ska komma in till avdelningen för läkarbesök en gång i veckan. Det kan jag stå ut med! Och så känns det bra att ändå ha lite koll på att han går upp i vikt som han ska och att vi vet att om vi undrar över något så kan vi ringa till avdelningen dygnet runt.

Ändå tog det nästan  hela dagen för oss att komma iväg, vi var inte hemma förens 18.30... Det var så mycket som skulle fixas - hämta medicin på apoteket, kvittera ut lånebröstpump, inte glömma något kvar i någon låda, säga hejdå till avdelningskompisarna, se till att Vilhelm var nybytt och nymatad så att det inte uppstod någon kris i bilen. Men egetligen tror jag att det tog sådan lång tid för att vi var nervösa över att åka ifrån avdelningen. Hur ska vi klara oss själva?

Hejdå avdelning 69!

Inför hemfärden blev det nya kläder, jag hittade några i storlek 44 som vi inte har hunnit använda än!


Jackan har storlek 50 men det gick bra ändå:


Stickade tröjan var däremot alldeles för stor... Den här stickade mormor till Anders när han var nyfödd, det skiljer lite i storlek mellan Vilhelm och Anders tror jag!


Sedan var vi hemma!

Fast inte riktigt hemma, vi bor i Linnéas hus tills badrummet är färdigrenoverat, men det får duga det också! Nu ska vi bara försöka få in lite rutiner här hemma också! Om jag orkar ska jag åka och fixa lite varma höstkläder i ministorlek imorgon och så har jag ett berg tvätt som måste åtgärdas. Men först och främst ska vi gosa med bäbis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar