fredag 14 oktober 2011

Sonden är borta!

Vi har precis haft besök av hemsjukvården. När vi frågade om de ville sätta om sonden till andra kinden eftersom han blivit så irriterad i huden under tejpen sa de att de kunde prova att ha bort den helt istället eftersom han gått upp så duktigt (30 gram) sedan i onsdags trots att han nästan bara ammat. Stora pojken, vad duktig han är! Nu ser han ju ut precis som en riktig bäbis - fast inte så där groteskt stor som jag tycker att fullgångna bäbisar är... Jag kunde nästan inte sluta stirra på ett barn jag såg hos sjukgymnasten i onsdags, han var ju så stor! Och han klunkade i sig sin välling med en kraft jag aldrig sett. Hur skulle ett sånt barn ha fått plats inuti mig?

Nu kom jag ifrån ämnet. I alla fall så ska han få tills läkarbesäket på måndag på sig att visa om han klarar aig utan sonden, gör han det blir vi utskrivna redan nästa vecka!

Här är några kort från igår, sista korten med sonden.

Så här får man klä på sig när man ska in i stora huset och äta frukost, kallt är det!


Byxorna har vi fått från mammas jobbarkompis och skorna från Jockes gamla jobbarkompisar i Göteborg.

Tyvärr kräktes han på byxorna ganska snabbt... Det fick bli nya byxor, dessa är inte lika lätta att kräkas på. Och så fick han en sån där dräggelhaklapp (hmmm, stavas dreggel med ä eller e? Inget ord man änvänder så ofta...), med den drägglade han mjölk på efter en väldigt kort tid:


Så här ser han ut idag, utan sond!


Lite röd, men det har redan blivit bättre.

Lilla, lilla söta älsklingen!


Vilhlem börjar bli för stor för att ha på bröstet när jag bloggar, bäst att jag lägger ifrån mig datan! Då ska jag ta och fundera på om jag inte ska ta och skriva ihop någon typ av förlossningsberättelse om hur allt gick till egentligen, kan vara roligt att ha i framtiden kanske även om det fortfarande känns jobbigt att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar