måndag 17 oktober 2011

Damn you sister!

Min kära älskade syster har av någon outgrundlig anledning tagit med min kamerasladd till Örebro och jag får inte tillbaka den förens på fredag men som tur är hittade jag sladden till Jockes mobil så det behöver inte bli en bildlös blogg ändå.

Då kan jag ju faktiskt passa på att lägga upp några gamla bilder från hans mobil som jag tänkt föra över jättelänge men som inte blivit gjort...

Så här fint var det hemma hos oss i somras:


En dubbel regnbåge!


Självklart finns det massor med Vilhelm-bilder också!





Men den här är faktiskt från idag, en jättepyjamas i storlek 50:


Det intressanta är att massor av de kläder jag köpte second hand, den här pyjamasen till exempel, är märkta med namnert "Ida", jag verkar ha köpt upp hela hennes garderob!

Idag var vi tillbaka på sjukhuset för läkarbesök, vägning och ultraljud av hjärnan. Det känns lite konstigt att inte få gå in på avdelningen utan bara stå utanför och ringa på klockan och vänta på att någon kommer och öppnar. Vi kan ju koden till dörren och alla hygienritualer man måste gå igenom och det var ju vårt hem i fem veckor. Men jag längtar inte tillbaka!

Vägningen gick ganska hyfsat, han hade i alla fall gått upp 10 gram sedan i fredags. Inte mycket tycker ni kanske, men kom då ihåg att han har ätit själv hela helgen, duktiga älsklingen! All viktuppgång är bra i det läget! Och han äter och äter och äter - inatt väckte han oss två gånger för att han var hungrig utöver de tider han "ska" äta, men sedan fick vi visserligen väcka honom klockan nio, han blev väl trött av att vara vaken på natten. Eller så är han bara väldigt morgontrött... Jag trodde alla barn vaknade klockan sex. Senast.

Läkarbesöket gick också bra - sista besöket innan utskrivningen lät det som. Vi blir troligtvis utskrivna den här veckan! Då är vi officiellt föräldrar. Men jag väntar fortfarande på besked från Försäkringskassan om hur mycket jag får i föräldrarpenning...

Ultraljudet gick bra det också, trots att vi tappat bort lappen med både tid och plats för besöket. Allt är en enda röra här just nu, snälla be oss inte leta reda på fler papper! Hjärnan såg ut precis som den skulle, det är klart den gjorde - de sa ju redan på ultraljudet i veckan 20 att han hade en perfekt hjärna!

Dessutom gjorde de ett hörseltest - han hör perfekt. Finns det något på detta barn som inte är perfekt? Det tror jag inte!

Innan vi lämnade sjukhuset gick jag in på apoteket och köpte Vilhelm allra första blöjpaket. Dyrt var det - 49 kronor för 28 blöjor, det räcker inte många dagar. Tur att det snart är dags för barnbidrag.

På vägen tillbaka stannade vi till hemma och kollade till badrummet och marsvinen. Båda mådde bra. Marsvinen var glada och ville ha sällskap och badrummet saknar bara lite kakel innan det är färdigt. Hoppas det går snabbt, jag längtar efter min säng och mina saker!

Igår hade vi besök av båda fastrarna och svågern (eller farbror) som hade köpt jättrsöta saker på IKEA:


Bra att han får lite bilar också! Bodyn kom med ett villkor - han får bara ha den på sig när faster Anniz håller i honom! 

Nu ska jag ta och ta bort sminket och borsta tänderna innan sista kvällsmatningen. Lika bra är väl det med tanke på hur jag ser ut när jag sminkar mig nu för tiden - efter att inte ha sminkat mig på fem veckor har jag tydligen glömt bort hur man gör och kan helt omöjligt dra en rak linje med eyelinern med följden att jag till slut ser ut som någon som kanske inte skulle ha ätit fullt så mycket heroin till frukost.

Nog om det. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar