måndag 10 september 2012

Terroristerna och min lilla ängel

Så här kan middagen se ut om man använder grädde färgad med karamellfärg, ser det inte ovanligt nyttigt ut?
 

Idag har Vilhelm och jag varit på öppna förskolan med 20 andra terrorister ("mina barn och andras ungar" stämmer verkligen....). Antingen tog de Vilhelms saker eller så ville de inte att bebisen skulle vara med eller så blev de arga när han också ville leka med garaget, fast det brydde sig inte Vilhelm det minsta om, han var lika glad ändå! Tur det. Jag blev nervös. Vilhelm var i alla fall jättenöjd med dagen - när vi kom dit kröp han direkt iväg till de andra och sedan brydde han sig inte om att kolla var  jag var på en lång stund, till slut gick jag och hämtade honom så att han inte skulle känna sig totalt bortglömd men då kröp han åt andra hållet istället och hittade en stol att klättra på.
 
Men det intressantaste av allt var nog att vartenda barn, med kanske två undantag, var klädda i Polarn och Pyret-kläder. Vilhelm också, jag stod och valde mellan Polarn och Pyret- eller Lundmyrbyxorna och jag valde tydligen rätt uniform, Polarn och Pyret är det som gäller på öppna förskolan. Då vet jag det till nästa gång. Fast nästa gång blir inte förens i november, nästa måndag börjar ju babysimmet!
 
Vilhelm chillar lite efter maten: 


....sedan plockar han ur diskmaskinen:


Imorse:

 
Efter öppna förskolan gick vi till Rödmyran för att se om de hade några regnbyxor i Vilhelms storlek så att han inte behöver lera ner byxorna hela tiden när han kryper runt på gräsmattan. De hade inga regnkläder med däremot väldigt gulliga vantar och en mössa:

 
Märks det att tänderna ligger precis under tandköttet? Nu är de så nära så att tandköttet börjat spricka men tanden har inte kommit upp än. Kom fram nu snälla tanden, Vilhelm är gnällig!

Prova födelsedagsmössan:



Imorgon åker vi till Västerås och köper ett nytt tvättställ till lilla badrummet. Kranen bestämde sig för att gå sönder i lördags kväll och om vi ändå ska ta hit rörmokaren kan vi lika gärna byta ut hela tvättstället, toaletten också, vi åkte och panikköpte en ny igår. Ja, ja det blir bra. Tur att vi har två badrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar