fredag 21 september 2012

Stereotypt

Jag blev nästan lite sur på mig själv imorse. Vilhelm behöver ju en fleeceoverall och när jag plockade lite bland kläderna han inte hunnit växa i än hittade jag en jättebra fleeceoverall som min syster hade när hon var liten. Helt perfekt - förutom att den var rosa. Vad är då problemet? Kan inte en rosa overall hålla en liten pojke varm? Det är konstigt hur man förändras, för ett år sedan skulle jag inte ha brytt mig det minsta om vilken färg han hade på kläderna, jag var överlycklig bara jag hittade något i rätt storlek. Och eftersom det tydligen var någon med en flicka i storlek 50 som lämnat in massor med kläder på Rödmyran hade Vilhelm väldigt mycket rosa och lila kläder i de små storlekarna. Jag brydde min inte om det utan tyckte han var jättesöt. Men nu har det tydligen hänt något i mitt huvud och det stör mig.
 
Men titta vad bra det går att ha en rosa overall även om man heter Vilhelm:
 
 

 
Man kan ju både klättra och sitta och hänga i vagnen! Och han verkade inte frysa heller.
 
Efter promenaden, och rengöring av vagnshjul som kört i hundskit, tog vi en rensning av Vilhelms byrå. Jag har tyckt att han har så mycket kläder i storlek 68, men nu såg jag att det faktiskt mest är sommarkläder han haft i den storleken så när de var bortplockade blev det inte mycket kvar. Fram med 74:orna!
 
Och prova lite fler mössor:


Fast den här blå var lite för stor. Vilhelms (eller det är nog mer mitt) problem är att han vägrar ha mössa på sig. Så fort han får chansen drar han av sig den och slänger på backen, jag vet inte hur många gånger jag kört över hans mössa de senaste dagarna för att han slänger ner den precis under hjulet med blixtens hastighet. Därför blev jag överlycklig när jag hittade en mössa med knytband i påsen med kläder som var för stora förra året men alldeles lagom i år:

 

 
"Åh nej! Den sitter fast!"
 
Det finns en hel dress som matchar mössan, jag tror det är mormor som stickat den, måste fråga mamma imorgon. 




Gullplutten! Nu är vintern räddad!
 
Imorgon är det inte bara en utan två barnloppisar på stan. Oj, oj, det blir stressigt! Det här vill jag hitta till Vilhelm:
  • Byxor
  • Strumpbyxor eller någon annan typ av långkalsonger
  • Pyjamas
  • Höstoverall
  • En rolig leksak
  • Kanske något mer
Efter vad som förhoppningsvis blir massor med shopping ska vi vidare till mamma/mormor och träffa Sundsvallsfrämmande. Hon har inte sett Vilhelm på ganska exakt ett år, det var precis när vi fått familjerummet som hon och mamma var och tog sig en titt på underverket. Nu är underverket lite större och lite, lite aktivare.
 
Jag tror Jocke har somnat i Vilhelms rum igen. Ska jag väcka honom eller njuta av lite lugn och ro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar