fredag 7 september 2012

Bye, bye babysitter

Första gången i babysittern i oktober 2011:
 

Idag var det dags att ställa undan den, han har vuxit ur den för länge sedan:


Liiiite skillnad! Före-och-efter-bilder är de bästa bilderna tycker jag!
 
Idag har vi förberett Vilhelms kalas hela dagen, på förmiddagen försökte jag städa lite, Vilhelm hjälpte till såklart, och eftersom Vilhelm hjälpte till blev det inte så mycket gjort. Det jag plockade undan plockade han fram, när jag dammsög drog han i sladden och skrek åt dammsugaren. Det är minst sagt intressant att ha en ettåring i huset! Så vi gick ut i trädgården och tittade lite istället:


 
När Jocke kom hem blev det massor gjort eftersom Vilhelm hade börjat bli lite trött och gick med på att sitta i matstolen och leka med köksredskapen. Eller titta på besticken som vi äntligen har köpt. Ibland är det väldigt långt till bestickoutleten i Eskilstuna, det har tagit oss 2.5 år att ta oss dit. Vi är bara lite tröga i starten. Det var faktiskt en jättebra affär, jag hittade både kakfat, pastasil, salladsbestick och glass-skopa. Vilhelm plockar upp bestick:


Nu ska jag göra lite glasyr till chokladrutorna sedan ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar