söndag 23 september 2012

Fyndigt

Gårdagens fynd:
 





Allt för 320 kronor, väldigt bra tycker jag!

Försök ta kort på leksaker med en Vilhelm i närheten...:


Mamma och pappa (mormor och morfar) var så snälla så att de tog hand om Vilhelm medan jag gjorde av med hans barnbidrag. Vi var lite trötta på varandra efter morgonens bråk och tjafs - Vilhelm ville stoppa fingrarna i den där äppelmosarens drivgrej (ja, vad kallas det?), jag ville inte att han skulle få olja på fingrarna när han hade vita kläder. Det brydde han sig inte om. Sedan ville han inte ha mössa, så jag tog den man knyter fast under hakan. Han skrek tills han fick av sig den och sedan var han så arg så att han fortsatte skrika hela bilresan till mormor och morfar. Skitunge. Efter det var det skönt att få vara barnfri i en timme. Vilhelm hade roligt hos mormor och morfar och saknade nog inte mig heller:


 
I natt vaknade jag av att jag satte mig upp i sängen och sa "Nej Vilhelm!", beredd att fånga Vilhelm som jag drömt var på väg att ramla. Det är ju mer stressigt att vara hemma med barn än att plugga till en tenta!

2 kommentarer:

  1. oh va mycket fina fynd du har hittat och för en väldigt billig summa må jag säga.. Snacka om att allt det där hade gått på minst 2000:- i vanliga affärer...
    Fina skor är det vinterkängor eller höstskor? är på jakt efter ett par vinterkängor till Willis men inte bestämt vilka jag ska köra på sen är ju barnskor så satans dyra...=/

    Haha aaaa det är verkligen ett heltidsjobb att gå hemma med barn... skulle kunna döda den som säger men gu du går ju hemma hela dagarna värsta semester... jojo... kom och va med willis en hel dag så får du se vilken "semester" man har.. haha.. Så förstår dig precis =)

    *kramis*

    SvaraRadera
  2. Det är ju verkligen jätteroligt att gå på barnklädesloppisar, man hittar hur mycket som helst! Det är nästan så att man önskar att Vilhelm skulle växa lite snabbare så att man har en anledning att köpa kläder i nästa storlek!

    Det är fodrade vinterkängor jag hittade. De är lite stora än men hellre det än att de är för små. Jag har också tittat på vinterskor innan och blivit helt chockad över priset, de här fick jag för 40 kronor. Alldeles lagom pris... =)

    Ja det här kan man verkligen inte kalla semester! Ibland är jag så stressad så jag bara måste sätta mig ner och andas en stuns innan jag fortsätter jaga efter Vilhelm. Tänk när våra små pluttar börjar gå, då får vi mycket att göra!

    Kram!

    SvaraRadera