onsdag 19 september 2012

Gullegubbe

Min fina lilla älskling idag:
 

Sitta i vagnen inomhus?


Nej, inte dra i sladden!


Hej kompis!


Jag förstår inte varför jag är så trött, man borde ju bli helt utvilad av att bara vara hemma hela dagarna men det tar faktiskt på krafterna att springa efter Vilhelm och parera hans eventuella fall hela dagarna. Fast han har blivit duktigare på att ta emot sig och att sätta sig ner på ett säkert sätt. Imorse halkade han i badrummet, han har ju inget anti-halk på pyjamasfötterna, men han sa inte ett pip så han kan inte ha slagit i huvudet. Lite senare på dagen blev han däremot otröstligt ledsen när han lätt, lätt slog pannan mot en bok. Det berodde nog mer på att han var trött än att det gjorde så ont som det lät.
 
I alla fall. Jocke slutade tidigt så jag tvingade honom att ansvara för Vilhelm i två timmar så att jag kunde sova. Sedan skulle Jocke iväg igen så jag blev tvungen att vakna, fortfarande lika trött, och fortsätta jaga efter Vilhelm i tre timmar till tills Jocke kom hem nästa gång. Fast jag längtar inte tillbaka till jobbet ett endaste dugg. Men tänk om man bara kunde få en endaste liten sovmorgon någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar