torsdag 27 september 2012

Hjälpa till?

Vilhelm fortsätter hjälpa till så fort han får chansen!
 


Här hjälper han till med att plocka in det vi handlat.
 
Idag har vi varit på Jockes jobb och hälsat på. Han hade det så lungt så han ringde och frågade om vi inte ville komma över på en fika och ett bad och vi hade ju inget bättre för oss. Så jag simmade i 30 minuter medan Jocke och Vilhelm lekte och tränade på det vi lärde oss på babysimmet i måndags. Jag kom på att jag inte simmat sedan jag var gravid - det kändes lite ovanligt att simma utan mage. Utan en liten, liten Vilhelm som vänder och vrider på sig och lägger sig så att jag helt plötsligt sjunker som en sten. Busunge redan då.
 
Klappa händerna när man får go´fika!


Vilhelm hittade lådan med badbollar och ringar och används i undervisningen. Roligt!

 
Jag kommer ihåg de där ringarna från när jag skulle lära mig simma och från hela skoltidens alla simlektioner ända tills jag hittade på att jag var allergisk mot klor för att slippa bada. Usch. Man skulle ner på botten och hämta dem och jag har aldrig kunnat vara under vattnet. Tortyr. Men jag blev godkänd ändå och har hållit mig ovanför ytan med huvudet sedan dess. På babysimmet skulle föräldrarna doppa huvudet under vattnet och se glada ut när de kom upp bara för att visa bebisen att det inte är farligt att doppa huvudet. Det är farligt! Jag vägrade. Tur att Jocke är simlärare så att i alla fall någon av oss kan visa Vilhelm hur roligt det är att vara under vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar