söndag 16 september 2012

Borsta tänderna är roligt!

Igår ställde jag nästan in mammaträningen för att jag mådde skit i hela kroppen. Men det var tur att jag tog mig samman och åkte ändå eftersom jag där träffade en gammal klasskompis som jag inte har träffat på nästan 15 år. Jätteroligt att träffas igen! Med vissa människor är det så att det inte spelar någon roll om man inte setts på 15 år, man tar bara vid där man slutade senast. Vi ska försöka få ihop en barnvagnspromenad någon dag framöver.
 
Så idag har har ont i hela kroppen. Jag tyckte inte att träningen var så speciellt jobbig alls men det var den tydligen. Aj, aj, aj.
 
Vilhelm provar nya regnbyxorna:
 

 
De gick bra att krypa i om man spänner åt ordentligt runt fötterna och om man spänner in dem lite i midjan. Inga fler leriga byxor och skor!
 
Vilhelm provsitter nymålade trädgårdsmöbeln:


Det är min och Anders gamla trädgårdsmöbel som Jocke har målat vit. Den blev riktigt bra!
 
Igår hade vi besök av Vilhelms lilla kompis Elma, hon har börjat sova middag bara en gång om dagen och jag tror att Vilhelm blev lite inspirerad och ville vara lika stor (hon är en månad äldre) så igår eftermiddag när de åkt hem och det var dags för Vilhelm att sova middag vägrade han sova. Inte ens i vagnen ville han sova. Idag har han sovit två korta middagar så han kanske börjar bli redo för att bara sova en gång om dagen? Men i och för sig tycker jag det kan vara ganska skönt när han sover så att man får en liten paus från allt klättrande och lekande. Han kanske inte är redo riktigt än...


Bus-Vilhelm tittar på när marsvinen äter middag:


Nu när han har en liten, liten tand har vi börjat borsta hans tänder (hans lilla tandskärva) och det tycker han är jätteroligt!




 Imorgon börjar babysimmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar