måndag 3 september 2012

Lite arg på måndagskvällen

Jag sitter och eldar upp mig till ett ohälsosamt blodtryck över ett inslag jag såg på Rapport alldeles nyss. Det handlade om hur dåliga apoteken tydligen är nu för tiden. Det får mig att undra dels vad det är för människor som blir arga när man erbjuder dem ett precis likadant läkemedel som är 1200 kronor billigare än originalet? De sparar ju 4800:- om året, är det inte roligare att åka på semester för de pengarna än att lägga dem på medicin med ett visst namn. Och så undrar jag hur det kan vara apotekets fel att AstraZeneca bytt datasystem och inte kan leverera de läkemedel de borde. Oj, oj, oj vad trött jag blir på folk iblan. Och vad glad jag är att jag inte ska till jobbet förens om 180 dagar, undrar hur många gånger imorgon de kommer få höra "Det var mycket bättre innan det blev privat, allt var bättre förr!". Jag håller inte med. Jag har fått många tusen mer i lön än jag skulle ha fått innan avregleringen. Så det så.
 
Usch vilka vibbar jag får tillbaka till förra sommaren då det enligt vissa kunder var mitt fel personligen att Alvedonfabriken brunnit ner och att Alvedonet var slut i hela Sverige. Jag kanske borde gå med i en patientförening så att jag också kan sitta i Rapport och klaga. Anonyma hypotyreotiker. "Varför är Levaxinet aldrig slut?!". Allt var bättre förr!
 
Okej, nu har jag klagat färdigt.
 
Gissa vem som åt nästan hela sin middag själv idag?
 

Titta vad Vilhelm kan!
 
Och gissa vem som somnade på fem minuter? Fast imorse krävdes det två varv runt Torpa City innan han somnade och sedan sov han bara en liten stund så det är inte så konstigt att han var trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar