fredag 16 november 2012

Vilhelm i diskmaskinen

Jag har helt utan tvekan den sötaste lilla hjälpredan man kan ha, en väldigt påhittig sådan dessutom:
 

"Vad finns i lådan?"


Gunga på fåret:


Om man trycker på örat bräker det. Det konstigaste fårljud jag någonsin hört, inte det minsta likt ett får. Gung-kossan lät mycket naturligare men den var inte lika söt.

 
Idag på promenaden hade Vilhelm riktig tur, först var de på byggföretaget så snälla att de startade traktorn när Vilhelm stod och beundrade den och sedan kom ett godståg precis när vi gick förbi järnvägen och därefter mötte vi en liten hund. Vilken lycka! Och vad skönt för mig att vara så totalt oseriös, inga doseringsanvisningar att godkänna, inga doktorer att ringa och tjata på, inga kunder som tjatar på mig. Bara en son som blir överlycklig av en traktor och ett tåg. Fast imorgon ska jag jobba igen, men det är bara på Erikslund och där är det så lungt och kunderna är så trevliga så det känns nästan som att vara ledig när man jobbar där.
 
Vilhelm väntar på tåget:


Den person som uppfann Tradera borde få Nobelpriset i ekonomi - jag har fått tag på en höst/vår/mild vinter-jacka till Vilhelm för bara 12 kronor! Från Polarn och Pyret dessutom så den håller nog till lillasyster också. Sånt uppskattas. Det kommer att komma en tid på Vilhelm vägrar köpa något annat än de dyraste märkesjeansen eftersom "alla mina kompisar har såna!", då ska jag tänka tillbaka på tiden då jag kunde klä på honom en jacka för 12 kronor utan protester.
 
Ikväll ska jag till mamma och ha tjejkväll med mamma, syster, systers kompis och systers komips mamma. Jocke, pappa och Vilhelm ska ha killkväll här hemma och äta chips och titta på actionfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar