måndag 26 november 2012

Hypertoni

Nu har jag nästan fixat en ny blogg, men jag har inte kommit på hur man laddar upp bilder än så jag väntar lite med att lägga upp adressen.
 
Imorse var jag och Vilhelm hos doktorn. I vanliga fall brukar jag få mina provsvar via telefon eller brev men nu ville doktorn absolut träffa mig. Onödigt tyckte jag men nödvändigt tyckte han eftersom jag hade låga värden vid förra mätningen. Det var ju bara det att han inte visste att jag var gravid vid förra mätningen så det var ju faktiskt helt naturligt att jag hade låga TSH och T4-värden då. Fast det visade sig att det var tur att jag gick dit ändå - doktorn hittade ett blodtryck som han tyckte var i överkant och tyckte att jag skulle komma ner senare i veckan för ett kolesterolprov och ett EKG med tanke på mina framlidna och nu levande släktingars tillstånd.
 
Fast jag kan ju tycka att det inte är så konstigt att blodtrycket är lite högt efter en jättestressig morgon med en bajskatastrof precis innan vi skulle åka och en bil framför oss som körde som en snigel och som inte gick att köra om. Vi får väl se vad de andra testerna säger. Mitt blodtryck har ju alltid varit för lågt förut så det kan ju vara trevligt att det är högt någon gång då och då som lite omväxling. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar