måndag 19 november 2012

Grattis älskade syster!

Okej. Alla höll sig friska i en vecka - både jag, Vilhelm, Jocke och marsvinen - men nu är Bambi sjuk igen så det blir till att ringa veterinären imorgon igen för ungefär hundrade gången. Sedan tycker jag att det räcker med sjuka djur ett tag framöver.
 
Nu är det mandarinsäsong. När jag bodde i Los Angeles för två år sedan var jag helt förfärad av hur folk behandlade sina citrusfrukter. På varenda uppfart låg överkörda apelsiner, grapefrukter, fikon och annat jättegott. De behandlade sina apelsiner som vi behandlar våra äpplen. Skrämmande för en stackars svensk att se ett sånt slöseri...
 
I alla fall så försökte jag göra en god mandarinefterrätt till Vilhelm idag. Den blev inte så god. Men Vilhelm åt den ändå, han kanske inte tyckte den smakade lika konstigt som jag gjorde.
 

Babysim. Det är lite suddigt, kameran uppskattade inte den fuktiga luften.



Hemma igen hade Vilhelm inte tid att ta på sig pyjamasen:



Det går ju precis lika bra att leka utan!

Liten överraskning till marsvinen:


Vilhelm får skylla sig själv att Dolly tuggade på kossans svans.
 
Idag fyller lillasyster 18 år! Det blir ju skönt att slippa köpa ut snus och folköl till henne hela tiden...
 
Dagens resultat hos bvc blev 9185 gram och 73.5 cm. Ett kilo upp på två månader - vår lilla tjockis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar