måndag 12 november 2012

Storpojke äter makaroner

Vi har världens duktigaste lilla Vilhelm. Idag åt han en hel skål med stuvade makaroner och köttbullar som inte var mixade till en brun sörja. Det är inte illa när man bara har två små tänder! Bara han blir lite, lite större så kan han börja äta samma mat som oss. Storpojken!
 
Ännu mer bevis på att han är en storpojke. Ett år sedan:
 

Nu:


Baljan är inte längre stor som ett badkar. Vi har börjat duscha honom istället för att bada, men han tycker ju att det är så roligt att sitta och plaska så han får behålla baljan ett tag till trots att den är urvuxen.
 
På babysimmet fick babysarna åka rutschkana med huvudet före ner i vattnet, det tyckte Vilhelm var tokroligt. Men det var lite tråkigare att sitta i bubbelpoolen med mamma och pappa efteråt, vi tog en sväng i äventyrsbadet istället och det var mycket roligare för en stor Vilhelm med mycket spring (sim) i benen.

Imorse hörde jag Millon pieces med Tove Styrke på radio och på en sekund flyttades jag tillbaka 14 månader i tiden. Det var fredagkväll och jag hade gått ut i föräldraköket för att göra en kopp te, tv:n stod på och där spelades just Million Pieces på Idol och jag insåg att det bara var jag i hela världen som inte satt hemma och tittade på fredags-tv och fredasgmyste utan jag satt instängd på ett sjukhus helt avskärmad från omvärlden. Så ska ingen behöva ha det på en fredagskväll... Det värsta med att vara på sjukhuset var när man insåg att det faktiskt fanns ett liv därutanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar