torsdag 15 november 2012

Det är inte Vilhelms fel, det är Jockes fel

Igår provade jag på ett nytt pass - konditionspasset. Det var så jobbigt så att jag efter 10 minuter var svimfärdig, illamående, hade huvudvärk och mådde dåligt i hela kroppen. Hade jag varit ensam hade jag gett upp på en gång men så kan man ju inte göra när man tränar i grupp så det var bara att kämpa på i 30 minuter till. Men efteråt mådde jag jättebra och var inte alls lika trött och seg som jag var innan passet. Det måste göras om!
 
Imorse kom Vilhelm på att han kunde krypa in under vår säng och komma ut på andra sidan, jag halvsov och förstod inte vad det var som bankade på sängbotten. En busVilhelm såklart! Vi är inte sådana människor som väldigt ofta dammsuger under sängen och det kunde man se på Vilhelms kläder så nu kanske vi måste börja städa lite noggrannare på de mest oväntade ställen.
 
Äntligen har jag hittat min kamera, jag har skyllt på att Vilhelm har slarvat bort den men det visade sig att det var jag som inte packat upp den ur badväskan, så jag skyller på Jocke istället.
 
När Vilhelm vaknar ska vi gå och mata katter hos min faster som är på Kanarieöarna. Vilhelm blir så glad när de kommer springade så fort vi kommer med matskålen och nästan lika glad blir han när vi går förbi skogsmaskinen både på vägen dit och hem. Idag var lyckan total när han fick på sig en body med en katt och ett par strumor med bilar - han visste inte var han skulle titta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar