onsdag 23 november 2011

Ursäkta min dumhet

...sjal stavas ju sjal och inte schal. Så mycket för mitt MVG i svenska.

Igår hade Jocke lite att greja med här hemma så Vilhelm och jag bestämde oss för att ta en skogspromenad och diskutera livets svårigheter. Och när vi gick där och som bäst hade kommit in i en riktigt svår stämning hittade jag - gissa, gissa - en kantarell! I slutet av november! Men jag tog inte hem den och gjorde en kantarellsmörgås, den såg ganska maskäten ut. Är det verkligen slutet av november eller stod tiden stilla medan vi var på sjukhuset? I så fall är det faktiskt bara mitten av oktober.

Pappsis och Vilhelm:


Vilhelm pratar med hunden:


Igår kväll tvärsomnade han i badet. Jocke höll i honom och det var nästan så att han hade kunnat släppa honom och han hade flytit ändå för att han var så avslappnad. Så fort vi får ska vi gå på babysim!


Vi pratade med doktorn igår (han väger 2635 och är 49 cm, skulle kunna vara en nyfödd, han är ju trots allt född i måndags) och hon sa att vi borde hålla oss borta från barn under hela RS-virussäsongen. Nu blir det isolering fram tills april.

Men helt isolerade har vi inte varit. Doktorn sa att om barnet ifråga är friskt och de inte kommer i kontakt med varandra får vi ta emot ett litet besök, så länge det inte är ett dagisbarn (en bakteriehärd...). Därför vågade vi ta emot två av Jockes komipsar idag. Jag tror de hade läst våra tankar - från den ena kompisen fick vi precis en sådan nattlampa som jag tänkt köpa tills Vilhelm ska börja sova i sin egen säng, han vill nog inte ha det helt mörkt på natten, och från den andra fick vi pandaoverallen vi tittade på i Eskilstuna förra veckan. Och så fick vi låna en hel papperspåse med kläder i storlek 44-56 - Perfekt! Speciellt med tanke på att Vilhelm har blivit en riktigt kräkbäbis de senaste dagarna. Alla haklappar är nerkräkta så ikväll blev det en paniktvätt...

Nu ska vi göra så här:


Godnatt!

Förresten, inatt sov Vilhelm av misstag 6,5 timmar. Han skulle ha fått mat 02.30 men något hände med larmet så klockan hann bli 04.00 istället. Det ska aldrig hända igen. Men om Vilhelm fick bestämma själv skulle han nog hellre sova hela natten utan att bli störd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar