torsdag 17 november 2011

Vilhelm hjärta pappa

Idag blir det pappa-och -Vilhelm-special!







Jämfört med pappa har jag inte mycket att komma med (så långe det inte handlar om mat förstås), mellan dem råder totalt ovillkorlig, gränslös, oövervinnerlig kärlek.

Men jag kan inte låta bli att lägga upp några idolbilder på fina lilla söta älskligen också:


Har han inte en ovanligt fin tröja? I love mum och I love dad står det på den, självklart har han valt ut den helt själv.


Idag var vi på IKEA och Vilhelm var så duktig och sa inte ett pip förens han blev hungrig. Efter mat och blöjbyte vägrade han ligga i vagnen så Jocke bar runt på honom istället och trots att han nu nästan väger dubbelt så mycket som när han föddes (igår hos bvc vägde han nästan 2600 gram!) får vi kommenarer om hur liten han är och att han inte kan vara många dagar gammal. Han är ju stora pojken nu ju!

Ikväll är jag ensam hemma, Jocke är på pingismöte, och nu kommer den där bärschalen väl till pass. Vilhelm har ju legat flera timmar i vagnen och vill inte ligga ensam mer, men tack vare schalen kan jag både städa, tvätta, mata marsvin och blogga utan att behöva lägga ner Vilhelm en endaste sekund. Dessutom sover han väldigt bra i den.  Jag som för bara några månader sedan tyckte att bärschal var det onödigaste och larvigaste man kunde ha, men det var innan jag fick en prematur som enligt mina tvångstankar inte kommer bli som andra barn och kommer känna sig övergiven om lilla stackaren får ligga ensam en endaste sekund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar