torsdag 10 november 2011

Hemma i 1 månad

Stackars Vilhelm har ont i magen, undrar om det är för att jag ätit något dumt eller om det är järntillskottet vi kan skylla på? Men han är snälloch skriker inte mer än nödvändigt, när vi ger honom lite extra uppmärksamhet och lite strykningar på magen lugnar han ner sig. Nu ligger han och tittar på ekonominyheterna istället. Det ska börjas i tid, han kommer bli något stort!

Äta frukost och titta på färgglada kudden:


Han har det körigt - är det inte magen som ska skötas så är det tapeterna som ska tittas på, eller rosa kudden, eller akvariet eller pappa. Eller tv:n. Inte bra att bli tv-beroende i så ung ålder.

Så här söt var han imorse när han sov, innan han vaknade och tokskrek för att han var hungrig:


Titta lite på tv:


Titta lite på tv med kläderna på:

                                      

Redo för barnvagnspromenad:

Väldigt söt:


Oooo....:


Ännu sötare:


Liten fot!


Förresten så har vi varit hemma i 1 månad idag, men det var inte därför vi åkte till Eskilstuna och lättade på plånboken. Kanske för att Vilhelm troligtvis väger 2.5 kilo nu - 2.5-kilospresenter! Det blev i alla fall massor med bäbissaker:


Skallra (mjuk, som inte gör ont när han slår den i huvudet på sig själv), mobil att hänga över skötbordet, mobil till vagnen, vantar, polokrage, tre bodysar i rätt storlek (nästan storlek 50 nu!), tre dreggellappar och ett diskställ för flaskor och nappar. Men vi är fortfarande lite rädda för folk, vi åkte tidigt på förmiddagen och om vi hörde att någo hostade gick vi en lång omväg runt den personen, så vi får se hur Vilhelm klarade den här utmaningen.

Igår var jag hos barnmorskan för efterkontroll - allt var bra, både järnvärdet (det var oväntat bra med tanke på hur dåligt det var innan Vilhelm kom) och kniptekniken. Det som inte var bra, enligt mig, var vikten. På den månaden vi varit hemma har jag gått upp de där tre kilona som jag gick ner när Vilhelm kom ut så nu väger jag lika mycket som jag gjorde i vecka 29. Hmmm. Inte bra. Men fika är ju väldigt gott! Idag har jag bakat kokostoppar, chokladmuffins och havrekakor med vit choklad. Fast inte bara till mig själv, imorgon får vi besök av Jockes mamma och mostrar.

Nu kom jag ifrån ämnet. Barnmorskan tyckte jag borde komma ut och träffa lite folk, och det tycker jag också, vi måste bara komma så långt att jag kan göra det utan fara för Vilhelms hälsa. Snart kommer den där RS-virusperioden, då kommer jag knappt våga vara i närheten av andra barn. Det kommer bli en ensam vinter...

2 kommentarer:

  1. Följ med MBC, det håller på en timme och det gör gott för både hälsa och själ :)

    SvaraRadera
  2. Jag funderar starkt på det, jag blir tokig av att sitta hemma hela tiden och börjar snart klättra på väggarna!

    SvaraRadera